fredag 17 april 2009

Lite neg, lite spänning!

Nu är vi barnlediga en kväll. Vi har käkat gott och nu ligger sambon i soffan och kikar på Simpsons medan jag sitter här. Det kändes inte allt för hoppfullt när vi inledde kvällen med ett praktbråk utan dess like men nu är det bra. Man måste nog bara få rensa luften i bland och nu har vi en massa saker som stressar oss å då är det kanske bara bra att dessa kommer ut.

Fredrik är nu "arbetsbefriad" som det kallas. Han har med andra ord lön men arbetar inte. Sista lönen betalas ut i maj så än så länge brinner det inte i knutarna. Jag har sökt sommarjobb så får Fredrik ta ut sina pappadagar i sommar. Det känns skit och vi oroar oss mycket över vad som kommer bli av den här ekonomiska krisen. Fy! Vi har verkligen drabbats. Vi får hålla huvudet högt och göra allt vi kan för att fixa det. Inget flöns här inte... :-(

Nej, om man ska ta och återgå till sitt. Jag har förresten en hemlis men den håller jag på ett tag till! Så skoj så och mycket spännande. Nåt att se framemot trots allt!! Å ni som tror att jag inte kan hålla hemlisar. Ha! Try me!

Dagens tanke då? Den går nog till min fina unge för att hon är BÄST helt enkelt. Å för att jag saknar henne nu! Puss på dej mammas!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej....
Kom ut till Mellanbyn och umgås imorrn (idag)....
Jag jobbar natt nu och sover en stund imorrn men sen är jag med på banan...
Kram A-K

Marre sa...

Vet hur det känns. Linus var ju arbetslös ett plus att jag var det.. Men nu har han börja jobba...