söndag 25 april 2010

Klag bara...nästan i allafall.. :-)

I morgon är det tags för nya tag igen. Jag hör till den skaran som gruvar mig lite för måndagen eftersom det innebär att det är en hel vecka kvar till mys med familjen. Men jag ska inte ojja mig allt för mycket just nu, har ju bara en halvtid och har tid för massa mys med skruttan när jag slutar. Värre blir det i sommar när jag ska jobba heltid. Att alla andra kommer ha semester och sitta på sina altaner och grilla på sommarkvällarna när jag måste komma i säng i tid, det svider lite. Men jag måste tänka att vår tid kommer.. Att jag förhppningsvis någon gång kommer att kunna ta semester och vara ledig som de flesta andra. Det som är jobbigast av allt är att sambon fått förlängt(nej, det är såklart bra) och att Ella kommer få gå på dagis i stort sett hela sommaren! Det värker i mitt mammahjärta!!! Jag önskar såklart att hon fick vara hemma med oss! Men jag vet att det kommer att vara färre barn på sommaren och att dom kommer hitta på massa skoj! Men attans vad jag önskar att jag kunde ha semester med henne!

Nog om det, nu blir det att pallra sitt snuviga, hostiga aschle i säng!
Bra, Hej!

4 kommentarer:

Annafisen sa...

jag ska ju som sagt också jobba och även om barnen ska vara hemma så gör det lite ont i mammas hjärta. Vill ju vara med dem hela tiden men intalar mig själv att det kan vara bra att vara ifrån varann lite. Våra sommrar kommer såklart o då ska vi njuta när resten av världen jobbar ha ha

Marre sa...

Jag förstår dig. Men hoppas att sommaren blir bra ändå :)

Linda sa...

Hoppas att pajen blev god. :-)

Petra sa...

Tack så jätte mycket!
Det har gått så galet fort! Jag hinner inte med alls!=P
Det har varit jätte roligt att du "följt med mig" på min graviditet. Jag har fått mycket bra tips av dig och det tackar vi för. Hoppas du följer min blogg lika flitigt nu :) .
Kramar