fredag 1 februari 2013

Ost & kex

Dagen har varit bra! Vi käkade frukost med mostern som ringde och väckte oss.. Taskmört! :-) Sedan åkte vi ut till Mellanbyn där vi käkade lunch och bara tog det lugnt! Sedan hem, handla lite fredagsmys och en film till Pellan. Hon var inställd på att få hyra den nya Tingeling filmen, som jag trodde hade kommit på DVD i dag, men vi fick köpa en annan i stället eftersom den faktiskt inte släpps förens på onsdag.

När vi kom hem pysslade Ella lite på sitt rum, men eftersom de var så rörigt på hennes skrivbord tyckte hon att det var smartare att flytta in alla pennor och alla block i vardagsrummet! Det tyckte inte mamman så istället hjälpte jag henne att städa hela rummet! Gissa om det är skönt att ha det gjort!

Nu ligger hon i sängen, maken ligger i ett bad och jag dricker alkoholfritt vin och slappar. Maken och jag har ätit ost och kex. Jag har inte alls gillat brieost förut men nu har jag börjat tycka det är riktigt gott!! Till makens förtjusning eftersom han älskar det! :-)

I morgon fyller världens bästa Nadja år!!! Grattis min fina!! Tänk, nu har vi varit vänner i mer än 30 år och jag har sådan tur som har världens finaste tjej i mitt liv! Underbara, flokiga, snälla, rara, omtänkasamma, glada, fina älskade Nadja! Grattis på födelsedagen! ❤

Bra, hej!





Inga kommentarer: