måndag 4 augusti 2008

Summertime

Nu faller regnet utanför. Har gjort det i flera dagar nu och tvätten som envist hänger kvar på vindan har gett upp hoppet om att någonsin bli torr igen... Oj... Haha, va deppigt de där lät... Ärligt talat så passar regnet mig i dag. Åkte med Bengt hem från stugan i morse för att göra de sista justeringarna på uppsatsen. Å vår nysådda gräsmatta har det bra den med, gottar sig i vatten! Men stackars er andra. Såklart!

Ja, vi åkte upp till stugan i lördags. Sen dess har det regnat. I går åkte jag till Bästaste skolkamraten Karin i Ockelbo och putsade pluggcellerna igen. Ingen lätt match eftersom huvudet lagt av lite sen examen... Vet ärligt talat inte om vi vann eller "latdemonerna". Jag sitter i allafall här i dag med det (förhoppningsvis) sista... Karin bodde som en liten sessa och hon var snäll och visade mig runt Ockelbo... Nicigt! När Fredrik och Pellan hämtade ig på tåget i Ljusdal passade vi på att göra ett fikabesök hos Freddan. Mysigt!

Klockan 15.00 är det meningen att Svärfar skall hämta upp mig för färd ut till stugan igen. Å då hoppas jag att jag får vara där och njuta av ledighet med sambo och barn. Då får solen gärna komma tillbaka oxå...

Bra, Hej!

Inga kommentarer: