fredag 8 maj 2009

Keeping you updated... :-)

Jag skäms nästan när jag kikar in här. Jisses vad jag är inaktiv. Har bara ingen lust alls att dela med mig av mitt liv. Men nu gör jag det ändå, dubbelmoral, jo men visst. Sitter just nu i Simonens soffa. Dani är in och hämtar henne på jobbet så jag bikade ner på min nya racercykel och sitter nu här. Minnosan vill inte sova, det hör jag tydligt på hennes bonkande med små fötterna mot väggen. Men hon är ju en sån duktig tjej så hon somnar nog snart.

Annars då? Ja, vi är ju hemma bägge två nu. Jag och gubben. Det funkar bra och vi försöker göra det bästa av situationen. Donar på i trädgården (vi har gjort VÄRSTA landet med morötter och annat smarrigt) och hänger på kyrkis. Har blivit nån lunch på stan och mest en massa mys på hög nivå. Klart att det är skönt att ha nån att dela ansvaret med hela dagarna men det är även mycket oro inför hösten och vad som kommer hända om ingen av oss får jobb. I sommar ska ju jag jobba på Trygget igen och Fredrik blir pappaledig så då är det ingen skillnad i inkomst direkt men vi vet inte vad som händer sen. Håller tummar och tår för att det ska bli så bra som möjligt!

Ella då. Ja, där händer det såklart supermycket heeeeela tiden. Hon har börjar prata i två-ords mening. "ja komma" (jag komma) Ella tooki" (Ella tokig) Mamma kaaam" (mamma kram) och sånt. Inte hela tiden men i bland kommer det. Det bara ploppar upp tänder hela tiden. Jag får inte räkna eller känna men jag ser att båda hörntänderna upp är ute och att det är två till på G nere. Kanske är därför hon inte alls vill äta och bara har gått upp 400 g på tre månader. Men ingen oro säger BVC, hon följer kurvan perfekt. Jaa, jag vet. Hon är ju perfekt vår lilla Skrota. Mammas fina älskade barn..

Näe, nu har jag väl gjort bra ifrån mig ändå? För jag antar att alla mina 3 läsare har väntat och längtat efter ett inlägg från mig. Vem vet, jag kanske skriver igen snart.. Om en månad eller så... :-P

2 kommentarer:

Emmelie sa...

Men jag läser då minsann :P

Marre sa...

Har fredrik blivit uppsagd.. Jag hoppas nån av er får jobb...

kram