onsdag 16 februari 2011

Dag 1

Kikade in på min fina AK´s sida och jag ska bannemej försöka bli lite mer aktiv på bloggen. Lovar inget men ska som sagt var försöka... Ska ta och göra en sån där lista som alla håller på med...


Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första riktiga kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Ett ögonblick.
Dag 9 – Min tro.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Den här veckan.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Den här månaden.
Dag 21 – Ett annat ögonblick.
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
Dag 24 – Det här får mig att gråta.
Dag 25 – En första.
Dag 26 – Mina rädslor.
Dag 27 – Min favoritplats.
Dag 28 – Det här saknar jag.
Dag 29 – Mina ambitioner.
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Alltså kör jag på dag 1 nu då...

Jag heter Susanne men kallas kort och gott för Sussa. Bor i en liten by i Hälsingland med min fina sambo Fredrik och min vackra dotter Ella. Med oss bor oxå katten Pettson och katten Alfons (som mest kallas Korven). Vi bor i ett rött hus med vita knutar, ett hus som vi fastnade för på en gång och som vi planerar att se vår dotter växa upp i. Klart man har önskemål om lite renoveringar och förändringar men vi tar det som det kommer. Ella är liten nu och det gäller att ta vara på tiden med henne... Jag jobbar just nu som enhetschef på Hemtjänsten, ett kortare vik. och söker alla jobb som kommer i min väg. På fritiden leker jag mamma pappa barn med Ella, har näsan i en bok (biografier för det mesta) eller kikar på teven. Försöker hinna med nåt kaffebesök hos fina vänner men det är sällan det prioriteras tyvärr... Livet går sin lilla lunk. Jag biter på naglarna, älskar att ta långa duschar, är envis och höjjer lätt rösten i diskussioner. Jag vill tro att jag är en bra vän. Har alltid dåligt samvete för nåt. Kontrollfreak. Klumpedunsa. Full av kärlek till mina nära.


Japp. Det var jag de... Håll tummarna för att det här fortlöper nu!
Tack AK för inspirationen!

Inga kommentarer: