torsdag 24 februari 2011

Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek för mig är känslan jag får i min kropp när jag ser min lilla tjej. När jag vet att hon är lycklig och att jag gjort mitt absolut bästa för henne. Kärlek för mig stavas ELLA. Jag visste inte vad riktig kärlek var innan denna lilla ljuvliga krulltotta gjorde éntre i mitt liv. Hennes skratt, hennes doft, hennes andetag när hon sover sött, hennes små trippande steg när hon kommer till oss på småtimmarna, hennes varma kropp när hon kryper ner under täcket, hennes små fingrar som leker med mitt hår, hennes lilla mun som säger så tokiga saker i bland. För mig är hon perfekt. Hon är kärlek för mig!

Sedan älskar jag så pappan med, såklart. Han är den som vet allt om mig, som saknar mig, tröstar mig, driver mig till vansinne, får mig att skratta, får mig att skaka av ilska. Ja, den mannen är också kärlek.

Mina vänner, min familj, mina katter, mina minnen, mina drömmar och mina önskningar....
Loving it all!

Nu: Linn är här. Har precis gett tjejerna en kvällsmacka och nu ska Pellaprupp sova. Först ska nog mamman läsa en nattisaga. Slår vad om alla pengar jag äger och har att det blir Emmas dagis eller Emma går till doktorn. För det är kärlek för min skrutta de! :-)

Bra, Hej!

Inga kommentarer: