måndag 28 februari 2011

Dag 7 – Min bästa vän.

Jag har inte bara en bästa vän. Jag har flera.

Anna Modin- Min alldeles egna Enångersstinta. Hon finns alltid med mig i tanken. Hon får mig att må bra, hon lyssnar när jag är ledsen. Vi skrattar tillsammans och om jag behöver gråta är det henne jag ringer. Anna skulle ta sin volvo och hämta mig vid värdens ände, bara Milo fick följa. Hon är envis, nyfiken, trofast och underbar. Alldeles underbar.

Nadja Thalén- Min alldeles egna Flokfia. Nadja har alltid tusen järn i elden, hon är alltid lite stressad och lite flokig. Hon är snäll, omtänksam och vän med alla. Hon får mig att skratta. Hon är världens ljuvligaste och hon är den jag känt längst av alla. Hon känner mig, hela mig! Hon kan säga hur jag mår bara genom att höra mig säga Hej.

Anna-Karin Kruse. Åå min Anna-Kah. Hon är världens bästa lyssnare och sitter alltid med kloka svar. Hon är fruktansvärt smart och jag tror aldrig jag skulle vinna en diskussion över henne. :-) Hon är estetisk. Syr och kan laga all svensk husmanskost från grunden. Hon är den som alltid varit lite som en mamma över oss. Den som lett oss i rätt riktning. Jag känner mig trygg i AK´s närhet. Hon är fantastisk på alla sätt och vis.

Simone Enberg- Simononen! En av dem som också bara behöver kasta ett ögonblick åt mitt håll för att veta hur jag mår. Hon har funnits i min närhet i stort sett hela mitt liv. Jag känner mig lyckligt lottad som har henne i mitt liv.


Sen är det såklart Fredrik. Min älskade sambo, min livskamrat. Han har gett mig den bästa gåvan jag någonsin kunnat få. Min dotter. Han puschar mig när jag bara ser det negativa och han tar ner mig på jorden när jag svävar i det blå. Han älskar mig precis som jag är och han står ut med mina kontrollbehov. Han lyssnar när jag vill prata. Jag älskar honom.

Förresten!! JAG SKA BLI FASTER IGEN!!!! I SEPTEMBER KOMMER ALBINS OCH CLARAS LILLA SYSTER ELLER BROR!!! SÅÅÅÅÅ GLAD!!

Bra, hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gumman! Vad fina ord- blir alldeles rörd ju!

Kage sa...

Det var jag som skrev d första inlägget oxå..

//kage