lördag 8 november 2008

Spritfest i Enånger kar...

Ja, ny dag... Nya äventyr... Ella är friskis nu och verkar må mycket bättre.. Nu får vi hoppas att hon käkar som vanligt i dag! Jag mår finemang jag med... :-)

I dag har vi stoooora planer här i Igget. Jag ska åka till Anna (som ska ha cred för att hon vågar trotsa min magsjuke basill och leka ändå) och bada bubbel. Käka lite gott och kanske bli lite rund under fötterna. Fredrik skulle leka med Rickard och Milo. Funderade ett tag på om dom skulle gå på badhuset och leka men Ella är ju ganska snorig så mamma Sussa gillade inte den tanken...

I går blev jag länkad på en blogg, lilla jag! Jag som bara skriver om min skittråkiga och alldeles vanliga vardag och som inte har nåt intressant att förmedla. Det enda jag gjorde för att förtjäna detta var att skriva om ett teveprogram som jag inte gillar. Det uppkom en massa frågor om jantelagar. Missförstå mig rätt men visst är jantelagen samma sak som att vara missunsam? Jag är inte missunsam, jag tycker snarare att det är roligt när det går bra för folk. Speciellt folk från Igget. Gjorde bara det stora misstaget att vädra mina tankar om programmet här i bloggen. Nu har jag förklarat det för programledaren i fråga och jag antar att det är coolt så. Men jag har verkligen fått mig en funderare när det gäller missunsamhet. Min syster kan vara ganska missunsam. Om hon och hennes sambo får en inbjudan till ett bröllop kommer dom med komentarer som- Jaha, ska va märkvärdigt förståss.. Medan jag säger- Shit va kul! När min brors sambo ärvde massor med pengar sa min syster- Jaha, ska dom spendera upp dom där på en vecka nu rå eller? Jag sa- Guuu va skönt för dom som har 5 barn och taskig ekonomi!! Så snälla, jag om nån tycker det är skitakul när det går bra för folk. Och jag har inget emot Erik Myrlund, inte om Tomas Brolin heller eller Agneta Sjödin.. Jag gillar bara inte vissa teveprogram. Jag gillar inte Andra Avenyn, jag gillar inte Doktorn kan komma... Men snälla, hata mig inte för det... Jag är faktiskt en ganska snäll människa. Och lite halv patriotisk är jag oxå och nu när Sambon (som för övrigt har gått i skolan med programledaren) förklarade att Erik är i från Igget, mitt fiiiina Igget så är jag ju såklart stolt! Men jag gillar faktiskt fortfarande inte programmet... Så det så! :-)

Nu kom gubben min hem med lite nybakat bröd från bageriet. Vi ska käka frulle nu och sen komma i gång med dagen. In på bolaget och köpa alkoholhaltiga drycker. Jag suger ju verkligen på att dricka men jag ska göra ett försök i dag! Så hoppas jag att alla får en trevlig helg! Å inga fler hatmail nu! Please! Har gjort mitt bästa för att förklara mig och jag TYCKER INTE ILLA OM ERIK! Jag tycker faktiskt att han är lite söt... :-P (Erik, du har många som gillar dig där ute, det ser man på min mailinkorg... )

Bra, Hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju hemskt ledsen över att behöva berätta att jag inte är från igge men däremot gick skolan där. Är från enånger ja. :D

Slut be om ursäkt nu för fan hehe.
Jag är inte bättre själv. Bloggar ska vädra sina tankar!

Jasså? Många som hört av sig? Det tror jag ICKE haha! Skulle ju vara kul att läsa dem om det var så. Första gången det sker på internet haha. Går det att fixa tror du??

Spritfest i enånger kaaaar. Låter ju jävligt nice btw!

Sussa sa...

Å jag har tyvärr raderat dem du, men det var tre pers som skrev till mig på facebook och bad mig fara åt h***te. Ingen trevlig läsning kan jag tala om..

Enånger, ja då skönk du i graderna igen... :-) Men du gick förmodligen i Igge med min kusin Sandra och i gymnasiet gick du med min sambo Fredrik..

Nu ska jag sprita vidare i "röda byn". Inte ofta men får svira utan barn i sikte..

Ha en trevlig helg Erik MYRLUND! :-)

Anonym sa...

KÖR HÅRT I RÖDA BYN!