måndag 16 februari 2009

Väntan på bättre tider? Ja, det me!

Sitter bara och väntar på att Pellan ska vakna. Hon sover i vagnen. Jag vill inte lägga mig i soffan för jag är helt slut i luvan i dag. Känner mig nästan lite halvsjuk, om man nu kan vara det. Vill i allafall inte ligga ner om jag skulle somna. Vill inte sova om hjärtat ligger i vagnen och sover. Har barnvakten i men ändå. Tänk om nån skulle norpa mitt barn? Det kan hända och jag riskerar inget! Jag håller starkt fast vid att världen är ond och här tar man inga chanser... :-I

I dag ska vi alltså på kalas. Vi slog in en drös med paketeter i morse. Ella hjälpte såklart till. Hon försökte sätta på tejpbitar som jag gav henne men det funkade inte så bra. Strumpan min, hon är så duktig så!

Dagens tanke går raka vägen upp till himlen och till min farbror Kalle som skulle ha fyllt år i dag han me. Jag kan inte fatta att det är två år sedan han försvann. Tänker på dig Kalle!

Inga kommentarer: