söndag 4 maj 2008

En minut? Två kanske, men inte 5??

Jag vet inte om det där med 5 min metoden är nåt för oss? Har läst en massa nu och tydligen visar en del forskning att barnet slutar gråta efter nån vecka är för att det finner sig i att mamma och pappa övergivit... Jag vill inte att Ella ska känna att vi övergivit henne... Det vill jag absolut inte... Så jag vet inte om vi kommer att köra den. Behöver mer läsning, och tills dess får Pellan somna i mammas eller pappas famn i soffan. Tycker inte att det är särskilt jobbigt heller...

Har just planterat mina färska kryddor i en blomlåda som nu hänger utanför köksfönstret. Gräslök, timjan, persilja och dill... Mums fillibabba... Så när det ska grillas eller göras sallad eller sås är det bara att öppna köksfönstret med saxen i högsta hugg. I helgen har det för övrigt blomstrat till ordentligt i trädgården. Tulpaner och annat fint. Funderade ett tag på att gå ut och rensa rabatten men orkar inte just nu! Får ta det en annan dag... I morgon kanske, har inget planerat då förutom att granska internet efter Homans utbytesteori...

Nu ska jag mysa med sambon.
Min underbara älskade sambo! Vad jag älskar dig...

1 kommentar:

Sara - litetarkiv.blogg.se sa...

Åh, ditt liv låter så mysigt!