måndag 10 augusti 2009

Saleeeeeem...

I dag började min fina inskolningen på dagis. Hon tyckte att det var toppenkul med alla barn, mycket att titta på och mycket att leka med såklart.. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta det men jag tycker såklart att det är kul. På onsdag ska F på möte så då är det min tur att följa med strumpan på inskolning. I morgon jobbar ja... :-(

Fast det är skönt att jobba. Jag känner mig nyttig när jag drar in pengar till hushållet. Vi har det inte så fett just nu. Men jag planerar en liten surprise till min Bejbi om mötet på onsdag går bra. Du blir det en kryssning för mig och älsket med Viking Line. Funderade ett tag på att ta med dottern men jag är lite som Fru Modin rädd för att hon ska ramla över bord. Å jag tror att hon har det lika bra hemma med farmor och farfar eller moster. Så då får ju vi lite mamms/papps tid. Men det här är som sagt OM Bejbi får jobbet på onsdag! *hoppas, hoppas, hoppas*

Nu ska jag kika på Lotta på Liseberg. Inte direkt min grej men i kväll är en av mina bästaste där- Salem Al Fakir. Lovely, just Lovely!!

Dagens tanke går till den lilla pippin som minkatt Pettson just käkade upp.. Jag vill lägga mig i, jag vil stoppa honom och rädda den lilla pippin. Men det kan jag inte... Å mitt hjärta blöder för den lilla pippin som nu inte finns. Naturens gång säger sambon å så är det ju...

2 kommentarer:

Annafisen sa...

hej hej, kul att höra från dig och att du är tillbaka!! Vi får väl se om vi hinner ses nåt, det är lite fullt just nu men snart ska jag väl dra på kyrkis igen. Kram

Anna sa...

Lämna Ella hemma för guds skull (eller din egen), marddrömmarna kommer förfölja dig för evigt om hon följer med ;)

Håller tummarna för onsdagen jag med!!

Kram Anna