måndag 26 januari 2009

Gi metoden?

Sitter här och kollar upp lite om GI metoden. Började med den i morse men ionsåg ganska snabbt att det enda jag vet är att man får äta ägg och kött. Kanske bör vidga min kunskap lite mer än så. Anna gick ju ner massor i vikt när hon körde Atkins innan hon fick Milo men jag tror jag ska köra mer på GI eftersom den verkar lite snällare. Men som sagt, vill inte keva på ägg enbart. Har hittat en lista där det står en massa om GI och vad man får äta. Har jag uppfattat det rätt så får man äta mat med lågt glykemiskt index, helst under 30. Och jag har hittat en lista där dom förklarar att gröna grönsaker har 15 och kidneybönor har 29, men jag vet inte hur mycket man får äta. Är det 29 för hur mycket kidneybönor som helst eller? Det fattar jag inte. Nån smart människa med GI koll som vet hur det är?? Man kan ju gå med i det där GI viktkoll som expressen har men jag har inte riktigt råd med det! Fattig jag ju!

Nu kom Nosan hem med sin mamma. Feber igen! Stackarn... Hon får min lilla tanke i dag bara för att hon har sån otur och är sjuk hela tiden. Lilla gumsan då!

Näe, nu ska jag surfa vidare men som sagt, har ni nån bra GI sida eller nåt tips så hojta på bara!

Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har en atkins bok hemma... tror jag om inte F lånat ut den. Kommer du imorn på mammagruppen...hoppas det...saknade dig sist!

Anonym sa...

jag har en massa recept. jag kör ju den metoden nu. jag gått ner 3 kg och 11cm runt magen..