torsdag 18 september 2008

Grubbleri, grubblera!

Huset är tyst och lugnt. Sitter här i soffan och funderar över vad jag ska fundera på och grubbla på i kväll då? Egentligen är jag en seriös grubblare, nästan så det borde stå det i telefonkatalogen efter mitt namn... Yrke- Grubblare. Har alltid nåt att fundera på och oroa mig över... Ja, om det inte skulle stå grubblare så passar nog Orolig själ ganska bra... Hittils har jag inte grubblat så mycket i bloggen. Mest beskrivit min vardag. Kanske jag ska grubbla lite i kväll...

Sommaren är förbi och över. I dag märkte jag att det snart är dax att kratta löven på gården. Alla våra plommon, och vi hade en HEL DRÖS, har hamnat på marken och jag har lite jobbigt över det faktum att så attans mycket frukt gått till spillo. Å jag hoppas verkligen inte att plommonen som fallit ner gör nya plommon träd, vill inte ha! Jag längtar faktiskt efter vintern nu. Min kära Simone kommer hem till Igget igen. Jag ska få njuta av hennes och hennes fina familjs sällskap oftare, LOVE IT! Min fiiiiiina flikka... Hon blir 1 år. Jag längtar efter att se henne smaska i sig en alldeles egen tårta bara för henne. Hon ska få en riktig sockerbomb. Hur ofta firar man sin FÖRSTA födelsedag egentligen?? Å jag har redan handlat säkert tio små paket till henne. En del kanske hon får till jul... Ja å Julen med! Finns ju inget bättre än julen, speciellt inte nu när man har en egen liten familj att skapa traditioner med...

Ja ni. Det kommer att bli en fin vinter...

Shit. Va löjligt det här blev. Haha... Ja, kanske grubblerierna passar bättre i mitt huvud. Men jag har gjort det jag skulle. Bloggat! Nu ska jag återgå till mitt!

Inga kommentarer: