lördag 12 juli 2008

Konst analys?

Kom tillbaka hem från stugan i dag, har vart där i två nätter och bara haft det bra... Tack svärmor och svärfar för att ni låter oss våldgästa när helst vi känner för det... I går kväll tog vi oss en tur runt norra dellen, bara för att komma ut och åka lite. Stannade vid "konst i hamn" och gick ett varv. Där har "konstnärer" ställt ut sina verk i naturen, och jag kan bara inte låta bli att skratta och sammtidigt bli lite förbannad... Jag menar, en konstnär hade ställt ut sisådär 12 stycken järnspett med HINKAR på?? I olika färger?? Kom han på kvällen innan: Ja jävlar ja, har ju glömt att jag skulle ha nåt att ställa ut i Moviken... Shit! Älskling, har ÖB öppet... Måste åka dit och titta om dom har nåt "kontigt" som jag kan använda mig av och sen kalla konst? Nej, jag tycker om folk som har talang. Som min vän Sara... Hon är sååå duktig på att rita, och att skriva... Hon förtjänar lite cred för sin talag... Men dom där?? Nej tack! Konst är väl i betraktarens öga antar jag, men hinkar på spett? Träd inkädda i tyg?? Är det verkligen konst? Är det inte bara att häfta upp tyget och se glad ut? Det kan ju nästan vem som helst göra!

Usch, jag ska egentligen inte uttala mig om konst? Den enda konst jag har på mina väggar är kort på Ella och två ramar inklädda i IKEA tyg... Konst och konst?? Jag vet inte jag, men faen lika mycket som det dom hade där... Illa!!

Nu kommer Bejbi och Pellan hem. Har vart på affärn och handlat lite. Vi får natt gäster i kväll vi, Åsa och Andreas med barn ska komma hit. Hade tänkt att vi skulle grilla men vädergudarna drar oss vid näsan så vi prommenisar ner på Charlies och käkar i stället. Sen ska vi dricka lite vin och spela spel här när barnen har somnat. I morgon blire pickenick ( eller skutan vid dåligt väder... ) med Föräldrautbildningsgänget. Nice!! Hoppas på fint väder!!

Hääääj!

Inga kommentarer: