fredag 4 juli 2008

Min kära Joppahanna!

Ja, så var det snart helg igen då. Attans i min låda vad fort tiden går... Hur ska man hinna med nåt? Sköta om Ella, huset och umgås med sambon, det är det enda man hinner känns det som... Min systerdotter är här på dagarna nu och målar staket åt oss och jag kom på mig själv igår med att faktiskt känna mig lite avundsjuk på henne och hennes relativt bekymmersfria liv. Hon börjar gymnasiet till hösten, har precis tagit EU-moppe kortet och fått en sprillans ny moppe. Sommarlov och en ny moppe... Jaaaa... Vem vill inte de? På kvällarna "hänger" hon med kompisarna nere på byn, tjyvisröker och pratar strunt. Hennes jeans är trasiga och varje dag kommer hon med en massa pojknamn skrivna med bläck på händerna. Hennes mobil piper i ett och i bland ser jag hur hon ler lite mystiskt när hon läser... Ja jisses. Jag älskar Ella, och jag älskar mitt liv med sambon och huset och allt... Men VAD SKULLE MAN INTE GE FÖR ATT FÅ VARA 16 ÅR IGEN... Bara för en endaste dag, med sommarlov och små förälskelser! Ta vara på livet Joppa!!! Å alla andra 16 åriga brudischar som finns där ute...

I dag har ska vi gå på bröllop. Min gamla polare Tobbe ska gänga sig med sin käresta. Namnfest med enkel vigsel stod det på inbjudan. Mysigt! Å vilken tur dom har med vädret... Hoppas det håller i sig för i morgon ska ju jag ha hela tjocka familjen över på middag. Ja, vi är en riktig tjock familj, mina syskon har förökat sig som bara den. Så hela veckan har det varit storkok på Norra Lången... I går kokade jag rabarberkompott så det doftade mormor i hela huset!

Näe, nu kom min lilla 16-åring. Dax att plocka fram falu röd färgen å bli vuxen igen. Här kan man ju inte sitta och drömma! Pust.

Inga kommentarer: