fredag 4 april 2008

Inge piggelin i dag!

Morgonkaffet har tamegröne aldrig smakat bättre. Nu vet jag vad alla småbarns föräldrar snackar om.. Trött, trött trött!! Pellan har haft feber hela natten. Hon har bökat och stökat, vaknat och skrikit utan anledning, varit kokhet. Gav henne alvedon kl. 21.00 och kl. 03.30. Febern har väl gått ner lite men hon är ju supertrött nu! Min lilla skrutta! Man känner ju sig så hjälplös när man inte kan blåsa bort de jobiga! Och värre läre de ju bli med alla sjukdommar som komma skall, Hua!! Har aldrig insett att mammor har de så jobbigt! Tänk va många mammor de finns här på jorden som bara går runt och oroar sig över sina barn så att hjärtat brister?? Va?? Men underbart härligt är de ju! Med barn alltså, och känslan man får när man blir mamma... Inte me barnsjukdommar såklart!!

AKB skulle ha kommit i dag och vi skulle ha gästat kyrkis, men hennes "pucko" hade tagit bilen till jobbet.. Och min bästaste AKB bor ju ute i "Ingemansland" så hon kan inte direkt prommenixa hit! Skyll sig själv! ( Hehe... ) Nee, men kanske hon kan låna bild av nån? Vore ju mysigt om hon och Bulan kom hit och hälsade på fastän vi inte ska på Kyrkis...

I dag kommer även Pellans finaste byrå...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00067830
Det betyder ju papps har en massa jobb... :-) Mamma ska nog bara hålla sig borta, annars blir vi nog ovänner... Jag har NADA tålamod när de gäller att montera i hop saker, ja ALLT som omfattas av skruvmejsel eller hammare ger mig rysningar.. Jag kan, om jag måste, skruva upp en tavla eller så... Men då använder jag skruvdragare och funkar inte de så ger jag upp! Haha... Ökar era förutfattade meningar om fruntimmer.. Men, sån är jag!

Nu ska jag titta på nyhetsmorgon! Ingen sportdåre som är vaken och byter kanal i dag inte...

Inga kommentarer: