måndag 7 april 2008

Slapp i soffan!

Kaffekoppen på bordet, Pellan sovandes i soffan och datorn i knät. Nu har jag lite tid att uppdatera mig på nätet och slappa...

I går var de fart på mig och gubben här hemma.. Satte upp hyllor i köket, städade ut skrotgarderoben i hallen och möblerade om i vardagsrummet. Så nu står sofforna som jag ville ha dom från början... Sååå skönt. Först var sambon lite tveksam, gick och muttrade. Sen sa han faktiskt att han tyckte de var bra... Mm... Jag visste väl det.. Visst är de väl skönt att ha rätt?? :-) Så nu ska vi spika i hop ramar och fästa tyget som vi köpte på IKEA på, sen har vi kanske nån tavla på väggen med... Å mattan ska tvättas till köket och tavlorna ska upp där med... Skönt! Kanske vi blir klar med huset nu till sommaren.. Hehe... Då har vi ju bara bott här i ett år...

Hade sån lust att hitta på nåt i dag, kanske besöka kyrkis. Men det brukar vara så mycket "stora" barn där så det kan vara lite livat där då... Så då stannar vi hemma... Dessutom SNÖAR de ju här i dag!!! I helgen som vi haft sånt underbart vårväder. Jag, Linn och Ella var till lekparken i går, hade med oss frukt och lekte. Min "Beda Albertina röv" fick faktiskt plats i rutchekanan... Men ikke i gungan.. Haha.. Mysigt var de i allafall.. Men, i dag faller snön tungt och våren känns plötsligt HEMSKT långt borta igen!

Moster Carina och barnen ska käka med oss i dag, blir nog Chilikyckling och ris tror jag... Ja, det vore gott... Ska genast gå och plocka fram kycklingen ur frysen!

Inga kommentarer: