måndag 7 april 2008

Ungsgratinerad kycklingfile

400 g kycklingfile
2 msk flytande margarin
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk oregano
100 g skivade champ
1 röd paprika
1 fpkn matlagnings grädde
3/4 dl chilisås
2 msk kycklingbuljong
3/4 dl riven ost

Dela kycklingfileérna till mindre bitar och stek den i matfettet i ca 3-4 min på varje sida. Krydda med salt, peppar och oregano. Lägg bitarna i en smord, unggsäker form. Fräs paprika och champ. i matfett och häll över kycklingen. Blanda matlagnings grädden, chilisåsen och kycklingbuljongen. Häll i formen över kycklingen, paprikan och champ. Strö över den rivna osten och ställ in i ugnen i 250 grader. Låt stå ca. 15 min.

Servera med ris och en god sallad...

Detta, mina vänner, ska vi minsann äta i dag! Supergott... Min moster Eva gav mig receptet... Mumma!!

Inga kommentarer: