måndag 6 oktober 2008

Ångest inför det som komma skall???

Ja, så var det kväll igen. Här sitter man i soffan med en kopp te i näven och datorn i knät. Ella sover och huset har snart gått in i sömn. Ännu en dag, och på torsdag fyller jag 28 år. Shit? Va?? När hände det egentligen? När gick jag och blev så gammal... I bland tycker jag att det är helt okej, att det är som det ska med åren och att jag ändå har hunnit med mycket. Jag har en underbar familj och bra vänner. Vi är inte rikast i byn men heller inte fattigast och vi har råd med en hel del onödigt lyx ändå. Vi är friska och vi har jobb/skola som ger oss en inkomst. Ja, när jag tänker efter har jag nog åstakommit en hel del under mina år. Så, på torsdag ska jag le mot min familj och säga "Man är så ung som man känner sig" och jag ska mena det. Jag känner mig som 20 i sinnet så det ska jag hålla fast vid.

Ska snart krypa till kojs med en ny bok. Började lite smått på den i dag när Ella sov middag men hann inte så mycket. För en gångs skull är det inte en biografi. Vet inte ens om det är en sann historia men jag tror inte det. "Marian Keys, -Är det någon där?" Ska bli skoj! Har läst nån bok av henne tidigare och jag har för mig att hon är ganska rolig, och det kan behövas efter den tunga bok jag blev klar med i går. Den påverkade mig så pass att jag ett tag funderade på att skriva ett mail till författaren och tacka för att hon berättar en historia så stark.

Sambon kollar på sport. Basket från U.S.A, från 1992! Va?? Ja, hur kommer det sig att ALL SPORT är intressant för killar??

Bra, Hej!

Inga kommentarer: